torsdag 30. august 2018

Utekjøkken

Jeg har tatt vare på den gamle vasken etter at vi oppgraderte kjøkkenet vårt, og tanken har hele tiden vært at den skulle få plass i et drivhus som jeg skulle bygge bak garasjen av gamle vinduer. Nå ble det verken drivhus bak garasjen (som jeg innså ville bli for liten plass) eller laget av gamle vinduer (innså min begrensning i snekkerferdigheter og mangel på fine gamle vinduer. I kjelleren stod mange husmorvinduer som ikke er like sjarmerende til formålet) Og etterhvert som det flotte drivhuset kom på plass innså jeg at vasken ville ta alt for stor plass inne i det. Så derfor kom tanken om å kunne bygge et utekjøkken av det isteden. Men på en befaring på låven til mamma dukket det opp en annen vask som var langt finere enn den jeg hadde. Den hadde stått der siden kjøkkenet ble revet på 90-tallet. Enden på visa var at utekjøkken ble bygd av denne vasken samt et skap som jeg også fant på låven. Ved hjelp av en kreativ snekker og restmaterialer av kebony etter terrassebyggingen ble det et lite utekjøkken på meg endelig. Til skapet har jeg kjøpt tette plastbokser som jeg har tenkt å ha servise, glass og bestikk i til hageselskap til sommeren. Vann skal vi få koblet til med en hageslange.


Avløp er fikset med et drensrør lagt i en grusrenne med naturlig fall ut i hagen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar