tirsdag 4. september 2018

Innramming av bed

Jeg prøver å få til mest mulig praktiske overganger mellom gress og andre elementer, for at det skal bli enklest mulig å klippe gresset. Jeg synes gamle tegltaksteiner er så innmari lekre, og siden jeg er så heldig å ha tilgang på dem fra mammas rikholdige gård, så vil jeg prøve å kante alle bedene med dem.

Tidligere har jeg testet ut Everedge; stålkanter som man stikker ned i jorda. Jeg har ikke så god erfaring med dem, for jeg klarte å kjøre gressklipperen over og ødelegge både kanten og klipperen en gang. Da valgte jeg å justere høyden på kanten og sette den dypere ned i jorda. Det førte til at gresset vokste lett som en plett over kanten til det til slutt ikke var mulig å se hva som var bed og hva som var plen (hadde vel noe med hyppighet av luking eller mangel på sådan å gjøre også...).

Men nå har jeg funnet ut at jeg kan gjenbruke everedge-kantene til oppheng for taksteinene. Det blir spennende å se om det funker å kjøre gressklipperhjulet på taksteinene, eller om de vil knekke...







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar