lørdag 2. juni 2018

Kontrastenes år 2018

For et merkelig år. Masse snø og masse kulde. Jeg trodde aldri våren skulle komme. 14. april gikk jeg på ski på Gautefall. Bildene er tatt 7. april utenfor hagen. Under disse brøytekantene trodde jeg aldri at noen klosterklokker kunne titte fram...Jeg trodde virkelig at sommeren var avlyst!


Men 22.april dukket faktisk klosterklokkene opp og snøen var borte.

Og for en massiv vårblomstring det ble! Og med så fint vær ble det massiv bestøvning også, som førte til en frukthøst jeg aldri har opplevd før. 


I slutten av mai (og hele resten av sommeren) var det så varmt at det eneste naturlige var å dra ut på omtrent daglige badeturer. Første bad for min del ble i Meitjenn 26. mai, etterfulgt av Steinvika i Langesund 27. mai, for så og bare fortsette... 42 dager gikk det altså mellom skigåing og bading. Jeg er helt i sjokk fortsatt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar