tirsdag 26. juni 2018

Kjøkkenhagen anno 2018

Kjøkkenhagen 2018 bærer preg av at den ikke er kommet for å bli. Den skal nemlig avvikles en gang mot slutten av juli måned for å gjøre plass til drivhusbygging. Så jeg nøyde meg med å holde i hevd to kasser. Til den ene kjøpte jeg ferdige småplanter av salat og krydderurter på Plantasjen for å komme raskt og enkelt i gang. Det var veldig vellykket!

Bilde fra 2. juni
Bilde fra 26. juni

I den andre kassa satte jeg småplanter av diverse kål som jeg fikk fra mamma til venstre, sådde gulrøtter i midten, og satte sellerirot-planter kjøpt på Plantasjen til høyre.
 Bilde fra 2. juni
 Samme kasse, bilde fra 26. juni

Jeg har investert i et startsett med dryppvanningssystem, Gardena micro-drip system som jeg tenker å teste ut på disse to kassene + på flere potter på terrassen. Det er mest med tanke på å se hvordan det fungerer, for så å kunne utvide systemet og bruke det i drivhuset til neste år. Jeg har timer på systemet så den står innstilt på å vanne et par ganger om dagen i en periode på 5- 10 min hver gang. Med den tørre og varme sommeren her, så fungerer dette over all forventning! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar