søndag 27. april 2014

Har laget pilelysthus!

Mamma og pappa hjelpa meg i helga å lage pilelysthus! Jeg har hentet pil fra et sted det vokser mye av den og funnet en med rødlig bark som jeg synes var fin. Pinnene har jeg stukket rett ned i jorda, og håpet er at de skal rote seg. Så jeg har vanna masse for nå har det vært så tørt lenge. På plassen hvor jeg har plassert det har jeg i mange år tenkt på å ha et eller annet i pil. Først tenkte jeg mer en lekehytte og såtenkte jeg det skulle bli en leke-labyrint eller tunnel. Jeg henta inspirasjon på Pinterest og søkte på Willow hut. Fikk opp masse bilder på temmelig store prosjekter, så da skjønte jeg at den trenger jo ikke være så liten! Og nå ble den et lysthus som det går an for voksne å sitte inne i, samtidig som den munner ut i en leketunnel som jeg egentlig har tenkt å lage lenger etterhvert. En bonus med prosjektet var at vi endelig fikk litt lett skygge i hagen, noe vi har savna på varme sommerdager. Om den roter seg, vil jeg få en hel pileplantasje på taket - så nå må jeg snart gå på pilflettingskurs, så jeg kan lære å lage kurver og sånt ;)
Her er skissene av lysthuset før arbeidet startet.
Her har vi akkurat begynt på inngangen.

Mamma i aksjon - lange kvister ja!
Kvistene har jeg klipt selv og frakta hjem i henger, Ca. 100 kvister gikk med.


Ferdig lysthus og stol plassert, kan endelig hvile i lett skygge ;)
Sett fra siden, det er meningen å forlenge den lille enden lenger så den blir en tunnel. 
Jeg har fletta noen sirkler som er plassert inn som vinduer. I taket har jeg også en åpning slik at lys  kommer inn, og jeg kan komme ut å klippe den fra toppen! Meningen er jo at den skal bli mye tettere etter hvert som den vokser til.
Et vindu er satt lavt for at det skal gå an å krype ut av det. Lett skyggespill på bakken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar