mandag 21. april 2014

Flytta trær

Jeg har flytta både epletreet til Haavar og tempeltreet (Ginko biloba) i dag. Epletreet har alltid stått veldig skjevt og dessuten for nær garasjen (dersom vi skal bygge en terrasse der). Nå er det flytta 1-2 m mot sørvest og står endelig rett. Ginkoen sto ved garasjehjørnet, og ville være i veien for drivhuset som stadig er under planlegging. Epletreet ble planta i 2008 på navnefesten til Haavar, så jeg var temmelig nervøs for om det skulle gå bra å flytte et såpass etablert tre. Tempeltreet hadde jeg i krukke i 2 år før det har stått ute i 2 år. Det klarer seg, men det vokser ingenting... Jeg flytta det til sørsida av fjellknausen. Jeg håper det vil overleve der også. Det er åpenbart på grensa herdighetsmessig.

Epletreet er flytta.
Her synes spor etter hvor begge har stått.

Ginkoen har fått plass ved siden av rhododendronen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar