søndag 22. mai 2016

Nyplanting i regnvær

Jeg har fått delt opp geranium og marikåpe som hadde vokst seg så store og kunne fordele dem utover hele nordveggen nå. Jeg har også flytta den rosa klematisen som stod ved terrassen bort til hushjørnet, hvor jeg har hengt opp en kjetting (shoppa på Clas Ohlson) som den kan klatre i så høyt den bare vil. Krysser fingrene for at den vil like seg der! Har også kjøpt et morelltre som jeg har ønska meg i mange år. Det er en `Sunburst` : " Mørk rød, svært stor frukt med svært god smak. Modningstid månedskiftet juli/august. Sterk mot sykdommer. Selvbestøvende. Lovende sort. Bind ned greiene, det gir mer frukt. H3/4." Kattebusken har også fått en ny plass, etter å ha stått litt på nordveggen (var det der den stod?) og ved garasjeveggen og på mellomlager i kjøkkenhagen håper jeg den endelig har funnet en plass den vil trives på. Her skal det i alle fall være mye sol. Planta er kanskje sju år gammel eller noe, men har jo ikke vokst noenting siden jeg kjøpte den!
Klematis. Denne har stått et par år ved terrassen før jeg flytta den hit.
Geranium
Marikåpe
Morell `Sunburst`
Stakkars lille kattebusken min. Håper dette kan trives her på vestveggen ved siden av klatrerosa (som for øvrig ikke ser ut til å trives i år)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar