søndag 23. juni 2013

Sommerblomster i potter

Da har jeg kjøpt inn årets sommmerblomster. Det ble noen kjempesøte pelargonier knallrosa fra Gjerpen gartneri samt en prydgress - Festuca Glauca Elijah Blue. Er spent på om den kommer til å bli flerårig...Etter en tur innom Gjerpen gartneri gikk turen videre til Kittelsens gartneri i Fjeldalen. Her var det 30 % (18. juni, 21. juni var det 50 %, men 22. juni avsluttet de salget sånn ca.) Her har de så stort utvalg! Vet ikke hva alt jeg fikk med meg var. Men det var i alle fall en kjempestor kryddertagetes som jeg kombinerte med en oransj-rød kragefamilieblomst, prydgresset omtalt i stad og noe rødlig palmeaktig gress oppe i den store hvite potta med henker jeg kjøpte på Buer i fjor. Kjøpte også lobeliaer i blått-hvitt og gammelrosa, og noen lysegule erteblomstaktige sammen med en lyserosa margeritt. Pottene ble fine på blomstertrappa jeg kjøpte på +Plantasjen i fjor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar